vitanaaraustralie.reismee.nl

Hong Kong en eerste dagen Brisbane

Hooi allemaal!

Het heeft even geduurd, maar eindelijk ben ik aangekomen in Brisbane, Australie!

Vanaf het begin:

Maandag ben ik, na een dramatisch afscheid van papa, Sophie, Tommy en Fons, op het vliegtuig gestapt naar Londen Heathrow. Daar heb ik toen 3 meisjes ontmoet die ook uit Nederland kwamen, twee daarvan gingen eerst naar Azie en eentje ging net als ik naar Australie en zat ook op dezelfde vlucht als ik. Alleen stapte ik uit in Hong Kong en zij zou doorvliegen naar Melbourne. Met die meisjes heb ik wat gegeten en naar de terminal gelopen.

Na een eindeloze vlucht van 22 uur was ik eindelijk in Hong Kong. Daar werd ik opgehaald door een heel schattig Aziatisch vrouwtje en werd ik met een krakkemikkig busje naar het hotel gebracht, wat luxer was dan ik had verwacht. Ik kreeg allemaal rotzooi die je helemaal niet nodig hebt eigenlijk, tandenborstels, slippers, pringles, water enz. En ik kon zelfs bellen naar de receptie om een andere kussen uit te kiezen als ik het kussen niet fijn vond om op te slapen. Je kon dan nog kiezen uit 4 andere soorten kussens en die werd dan naar je gebracht (hier kan mn vader nog wat van leren). In het hotel hadden ze echt een super mooi restaurant, ik ging daar zielig in mijn eentje aan een tafeltje zitten en toen vroeg een oudere mevrouw of ik misschien bij haar wilde zitten omdat dat gezelliger was. Ze kwam uit Sydney en ik heb best gezellig met haar gekletst en ondertussen lekker tempura garnalen en miso soep gegeten.

De volgende dag had ik een korte tour door Hong Kong. We gingen eerst lang een fishermens village, waar allemaal bootjes liggen van vissers en waar ook sommige huizen in het water staan. Daar was ook een immens floating restaurant waar je schijnbaar erg lekker vis kon eten (zie foto's). Daarna gingen we naar Stanley market, een hele leuke markt met iets van 200 winkeltjes in de open lucht. En als laatste gingen we met het gammele busje een hele hoge berg op, waar we (als het niet zo mistig was geweest) heel Hong Kong hadden kunnen zien. Maar het was dus te mistig en daardoor zag je eigenlijk alleen maar de hele hoge gebouwen. Als kleine verassing van de tour begeleiders gingen we met het oudste vervoersmiddel van Hong Kong (don't worry itssshhh totally save hihihi) naar beneden de berg af. Dit bleek een klein treintje te zijn, die gewoon over rails ging, en waar een conducteur inzat die waarschijnlijk de heletijd op de rem heeft gestaan en de handrem er bij. De Hong Kongers hadden er blijkbaar geen nut ingezien om het treintje een beetje geleidelijk naar beneden te laten gaan, het moest allemaal maar gewoon zo stijl mogelijk. Het leek een beetje op een achtbaan af en toe zo stijl, alleen dan gingen we ontzettend sloom.

Na de tour had ik nog twee uur over om rond te lopen in Hong Kong, het was alleen bloedheet en ik had geen flauw benul waar ik heen moest, dus toen ben ik maar een beetje langs het water gaan lopen en ben zelfs een museum in gegaan. Om 5 uur in de middag werd ik opgehaald om naar het vliegveld te gaan.

De vlucht duurde nog een keer 9 uur, en daarna was ik om 7 uur 's ochtends in Brisbane. Waar ik eindeloos moest wachten op een shuttle bus die maar niet kwam. Uiteindelijk was ik in mijn hostel, ergens boven aan een berg, en kwam ik erachter dat ik mijn kamer moest delen met nog 3 meisjes. Geen probleem, eentje is heel aardig en daar ben ik ook wat mee gaan eten gister, en de andere twee zeggen niet zoveel en ik vraag me ook soms af of ze wel begrijpen wat ik zeg, hoewel ze wel heel blij yes zeggen en knikken.

Ik heb in het hostel eigenlijk, behalve mijn kamergenootjes, nog niemand echt ontmoet. Mensen zijn hier vrij op zichzelf, of in groepen en ik vind het vrij lastig om in contact te komen met mensen hierdoor. Ik had me aangemeld voor een orientatie met de bedoeling om andere au pairs te leren kennen, maar toen ik vanochtend in het kantoor (waar de orientatie was) aankwam, waren er alleen maar twee Franse jongens die ook geen au pair waren en binnenkort weer weggingen. Het schiet dus niet erg op. Morgen wordt ik opgehaald door de familie, en er schijnt een heel groot vuurwerk te zijn op de brug hier in Brisbane (GROTER NOG DAN DIE IN SYDNEY OP NIEUWJAAR, vertelde een mevrouw erg enthousiast). Dus ik ben benieuwd!

See ya!

Reacties

Reacties

Daphne

wat leuk om te lezen Vita, en fijn natuurlijk je veilig bent aangekomen! hoop dat je familie leuk is :) enjoy!

Sophie

haha 'GROTER NOG DAN DIE IN SYDNEY OP NIEUWJAAR, vertelde een mevrouw erg enthousiast', ik zag het voor me en moest lachen. heel veel plezier daar en nu maar hopen dat je familie niet een stel psycho boerenkinkels zijn :) we skypen!

Khaoula

Heej lief!!! Mooi om te horen dat je goed bent aangekomen! :D Alleen jammer dat de oriëntatie niet veel voorstelde, maar goed je hebt nog het hele jaar om genoeg leuke mensen te leren kennen! Have fun met het vuurwerk morgen en houd ons op de hoogte met mailtjes, updates en foto's!
Kusjes! (en ik ga even snel skype aanmaken ;))

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!