vitanaaraustralie.reismee.nl

Leven in Brisbane

Hallooo :)

Er is zoveel gebeurd eigenlijk de laatste paar dagen, dat ik dacht dat het misschien een idee was om het maar weer allemaal even op te schrijven voordat ik het weer vergeet. En dan komt daar nog eens bij dat iedereen me vraagt hoe mijn gezin is, dus dat kan ik nu ook meteen vertellen!

Zaterdag heb ik voor het eerst iemand ontmoet in Brisbane, ook een Nederlandse au pair, Luka. We spraken af om even wat te gaan drinken, maar hebben eigenlijk de hele dag met elkaar doorgebracht. Het was super gezellig. We hebben meteen even wat toeristische dingen afgewerkt, we zijn in het reuzenrad geweest, we hebben bij South Bank aan het strand gezeten en zijn naar het casino geweest. Daar hebben we allebei 10 euro verpest in rare apparaten die we eigenlijk allebei niet snapten. Op een gegeven moment had ik 15 euro en toen had ik natuurlijk moeten stoppen, maar no can do, dus toen was ik alles kwijt. Om 7 uur begon toen HET vuurwerk, Chinees gehaald en bij het water gaan zitten op de straat, in mijn degelijke jurkje. Het vuurwerk was helaas niet zo spectaculair, dat kunnen wij Nederlanders met Oud en Nieuw toch echt beter.

Die avond ben ik toen door mijn gastgezin opgehaald bij het hostel en heb ik eindelijk mijn kamer gezien, en de kinderen natuurlijk. Het is een prima kamertje, niet heel groot maar wel heel hoog en heel wit. Met een heel fijn bed en een lekker grote kast voor al mijn kleding en schoenen, hij puilt nog niet uit, dus dat scheelt.

Zondag ging ik voor het eerst auto rijden hier, links op weg, rechts aan het stuur, ruitenwissers en richtingaanwijzer omgedraaid, niks is meer normaal. En dan is de auto ook nog eens hartstikke hoog en zijn hier om de 5 meter heuvels die verticaal omhoog en omlaag gaan. Op zich ging het prima, alleen de ruitenwissers gingen af en toe op en neer en een paar keer ging ik gewoon eigenwijs op de rechterbaan rijden.

Maandag was meteen mijn eerste werkdag, 6 uur opstaan, 7 uur beginnen. Naar naar naar, het lijkt de Albert Heijn wel. Kinderen aankleden, ontbijt maken, lunchboxen maken en kinderen naar school brengen. En dan ondertussen ook nog proberen zelf een boterham te eten en je tanden te poetsen. Op school werd ik aan alle juffen van Nadine voorgesteld en daarna ben ik weer met Youri naar huis gegaan, want die is vrij van de kiddy (soort kinderopvang achtig iets) op maandag. Met Youri ben ik toen naar de speeltuin geweest en heb ik gefietst (hij heeft gefietst, ik heb aangemoedigd). Nadine vervolgens weer geprobeerd op te halen met de auto, het ophalen ging goed, maar ik kreeg de auto niet meer aan de praat terwijl ik tegen een berg van 80% stond geparkeerd. Dus toen moesten we lopen, in de zon, over een berg en dan merk je wel dat je al 3 maanden niet meer normaal gesport hebt, oeps.

Dinsdag eigenlijk een beetje hetzelfde verhaal, alleen ging Youri nu naar de kiddy en had ik tussen de middag vrij. Wat ik opgevuld heb met Oprah en een ongepland middagdutje. Toen ging ik Nadine halen en had ik de auto weer keurig tegen de berg opgezet. Alleen toen ik weg wilde rijden met Nadine in de auto, ging de auto opeens volle kracht achteruit de berg af rollen toen ik de handrem eraf haalde. Ik ben echt vol op de rem gaan staan en heb er echt een trauma aan overgehouden, heel naar. Nog een geluk dat er geen auto achter me stond, anders was er domino d ontstaan.

In de avond was het plan om met de bus naar de stad te gaan om met Luka en Merel naar de bios te gaan. Ik ben toen op de gok naar de bushalte gelopen, pakte natuurlijk de verkeerde bus en kwam toen ongeveer 15 minuten lopen van de bios uit. Best aardig gegokt nog. Maar ik was wel te laat, gelukkig zijn ze hier niet te zuinig met de voorfilmpjes en heb ik de hele film gewoon kunnen zien. Friends with benefits, met mijn favoriete acteur Justin Timberlake (hij kan beter een nieuwe cd opnemen, daar zit ik tenminste wel op te wachten). Maar verder wel een leuke film. De terug weg was weer net zo'n groot drama als de heenweg. Ik had natuurlijk niet uitgezocht welke bus ik terug kon nemen, maar gelukkig kon ik met mijn mobiel een bus vinden en gingen Luka en Merel dezelfde kant op. Alleen kwam ik met die bus uit bij een bushalte waar ik niet was ingestapt en ik wist dus absoluut niet waar ik was. Thank God voor aardige mensen en google maps op je mobiel want anders was ik echt gaan huilen midden op straat in het donker. Beetje jammer dat ik wel tegen een enorm steile heuvel moest opklimmen en buiten adem thuis kwam, maar ik was er in ieder geval.

Vandaag weer een fijn bus avontuur. Dit keer was ik aan de verkeerde kant van de weg gaan staan en kwam ik met de bus ergens in de wilde natuur uit. Toen ik eindelijk de bus naar de stad had, stopte die op een plek waar ik nog nooit was geweest en dus weer wist ik niet waar ik heen moest. Op de terugweg dacht ik heel slim te zijn en te wachten met uitstappen, dit bleek echter de verkeerde beslissing te zijn, want hierdoor moest ik 3 keer zolang lopen, heuveltje af, heuvel op. Toen de kinderen opgehaald en wat fruit voor ze gemaakt, waar ik mijn eerste complimentje van Youri over kreeg, dat ik de mango zo netjes in mooie gelijke stukjes had gesneden (sowieso props voor mij). Nu liggen ze te slapen en ga ik maar weer Oprah kijken.

Morgen ga ik afspreken met een Duitse au pair, dus dat wordt spannend. Vrijdag is er een soort benefiet barbecue ( DE nationale sport in Australië). Zaterdag is er een feestje ergens en een soort tentoonstelling met Chanel kleding ofzo, ik begreep het niet helemaal maar ik vind het allemaal prima. En zondag wil ik denk ik naar de walvissen kijken bij de kust, want het is nu whale season (en blijkbaar ook witte haaien die naar surfers happen) en dan kan je met een bootje naar walvissen kijken, super leuk! En dan als laatste op het programma staat Lone Pine Koala park (googlebaar), met Luka sowieso en ik denk nog meer mensen, maar die moet ik nog vragen. Druk programma, maar wel heel leuk!

Liefs

Liduine

Hahaha Vita, mooi verhaal weer, maar ik zou idd ook echt getraumatiseerd zijn als je met jezelf en andermans kinderen in een auto zat die de helling achteruit afreed:O Naar!! En de bussen gaan ook nog niet zo soepel he hihi, maargoed, dat levert wel een boeiende blog op :D Veel plezier bij de whales, dat lijkt me echt prachtig om te zien! Xxx

Tahmina

Wat spannend allemaal!! En super eng van je verhaal met de auto, stomme hellingproef! Maar de kinderen klinken leuk :D Pas je wel op met de bussen mafkeesje :P
Nou veel plezier nog deze week met de walvissen! xxxx

Irene

Haha! Ik moest hier hardop lachen in de trein toen ik dat over die auto las! Had mij ook echt kunnen overkomen! Lekker ook van die bussen! Gelukkig dat alles toch goed gekomen is:D!

Heel veel plezier bij de walvissen en koala's!

Liefs!

marina

arme jij! nooit van de hellingproef gehoord?
Je hebt een lekker vol programma en al een heleboel kennissen als ik het zo lees! leuk joh! En ik ben blij dat je kledingkast groot genoeg is! Wie droeg je koffer naar boven? of heb je het in 2 delen gedaan? (flauw he!)
veel plezier met de walvissen en je feesten en barbecue, liefs

Khaoula

Heeey auzzie babe!! Ik heb net skype aangemaakt (khaoula.miara) dus dan gaan we even binnenkort doen! Wel heftig trouwens van die auto! :o En wat betreft de bussen vraag ik mij af wanneer de auzzies met 9292ov of 9292pt (publictransportation) komen want elke dag een busavontuur lijkt mij aan de ene kant wel leuk, maar in de wilde natuur terecht komen en al dat heuvelwerk wat minder! hihi doe de groetjes aan de kids and have fun at the barbie! We Skypen ;) xx