vitanaaraustralie.reismee.nl

Walvissen, boksen, surfen

Hallo allemaal!

Het is alweer een tijdje geleden, dus dan toch maar weer een blog. Ik zit hier nu bijna een maand, maar het lijkt nog steeds alsof ik er pas een week zit. De tijd gaat zo snel! Op dit moment is het niet heel warm hier (24 graden), maar het is de afgelopen dagen echt super warm geweest (rond de 30 graden). Zo warm dat ik toch maar een hoed heb gekocht, omdat de zon echt je haar wegbrand ongeveer. Ik heb dus ook weer een aardige coupe de soleil en ik ben waarschijnlijk platina blond als ik terug kom in Nederland.

Zondag 11 september ben ik met een groep van nog 5 mensen naar de walvissen gegaan. 6 Mensen, waarvan 4 Nederlands, 1 Duits en 1 Australisch. Ik moest lekker vroeg op want we zouden met de auto erheen rijden. Louisa kwam me ophalen thuis en daarna hebben we Merel en Yvette opgehaald bij het hostel van Yvette. Luka kwam zelf met Chris (de Australier). Nadat Louisa een erg indrukwekkende deuk in haar auto had gereden kwamen we aan bij Moriton Bay, waar onze boot lag. Super mooi strand en super mooie zee. Op de boot kregen we eerst wat te drinken en boden ze ons zee ziekte pilletjes aan, die ik heel dapper niet heb genomen. Ik begreep uiteindelijk wel waarom ongeveer twee derde van alle mensen op die boot zeeziek worden, die boot gaat echt alle kanten op en over elke golf en dan komt hij weer neer. Heel bizar. Maar walvissen hebben we gezien. Ze kwamen jammer genoeg niet heel dichtbij, maar ik heb ze wel gezien en dat was ook al top. Ik heb alleen geen echt goede foto's kunnen maken, het zijn allemaal erg blauwe foto's geworden met soms ergens een streepje zwart, beetje jammer.

Maandag zou ik met Luka naar Lone Pine gaan, maar dat ging helaas niet door. In plaats daarvan zijn we toen ergens gaan lunchen en ben ik een beetje op baantjesjacht gegaan. Ik heb ondertussen mijn cv ingeleverd bij twee koffietentjes hier in de buurt en ik ga ook nog ergens anders soliciteren. Dus ik wacht in spanning af.

Verder is er eigenlijk niet heel veel boeiends meer gebeurd in de loop van de week. Ik moest voor de kinderen zorgen, ben met Merel ergens gaan lunchen, ben een museum ingeweest, ben met Josefine naar de bioscoop geweest (2 euro voor een medium popcorn, damn) en ik heb nog even aan het strand in Southbank gezeten met Luka.

Zondag heb ik voor het eerst gesport in Brisbane. Ik dacht heel enthousiast wel even te gaan boksen. Dat bleek toch wel erg zwaar. Steeds moesten we overal heen rennen en dan voor kicks doen en dan weer push ups doen en dan weer kicks en dan weer sit ups. Steeds overal heen rennen, of rondjes rennen. Het was zo zwaar. Ik had de volgende dag ook echt overal spierpijn. Maar het was eigenlijk ook wel echt heel erg leuk, dus ik ga het toch maar vaker doen waarschijnlijk.

Vanaf afgelopen maandag hebben de kinderen hier schoolholiday voor twee weken. Dat betekent dus dat Nadine twee weken vrij is, alleen Youri niet, want de kindy doet niet aan schoolholiday. Ook kwamen op maandag de oom en tante van de kinderen aan, om even een keer Australie te zien. Maandag had ik de kinderen de hele dag, we zijn naar de speeltuin geweest, hebben een kijkdoos geknutseld en dat was eigenlijk heel leuk. Alleen kwam ik er in de speeltuin toen dus wel achter dat een hoed geen overbodige luxe is. Die kinderen hebben nergens last van, die spelen gewoon door de hitte heen, alleen wij oudere mensen trekken die hitte niet al te lang. Dus af en toe moest ik echt even in de schaduw gaan zitten om af te koelen, en dan kwamen de kinderen weer: 'KOM we moeten op de schommel en je moet me duwen, koom we gaan daarop, koom nouuu'. Een beetje oververhit was ik dus wel na een tijdje.

Gister, dinsdag, was ik vrij. De oom en tante namen de kinderen mee naar Lone Pine (zij wel) en dus kon ik lekker iets voor mezelf doen. Ik ben met Luka naar Indoorpilly shoppingcentre geweest en heb daar nog even wat leuke dingetjes gekocht. Daarna heb ik voor het eerst haar huis gezien en haar hostfamily, erg leuke mensen, maar wel echt een totaal ander leven.

Vandaag was ik ook vrij, hoorde ik gister avond van Jeanet. Zij gingen naar het strand met de kinderen en de oom en tante, dus ik was vrij. Ik heb toen meteen Louisa gebeld, want ik wist dat zij ging surfen vandaag. Zij heeft me vanochtend opgehaald met de auto en toen zijn we naar Surfers Paradise in de Gold Coast gereden. Erg mooi strand, allemaal wolkenkrabbers, maar verder niet echt een heel boeiend stadje, vooral erg geschikt voor surfen en daarna wat eten. Ik moet zeggen dat ik de zwaarte van het surfen wel iets had onderschat, elke keer dat water inlopen tegen de golven in met dat zware board in je handen, is toch best naar. Ik was natuurlijk een beginner, dus we kregen eerst op het vaste land te zien hoe we moesten liggen op dat board en hoe we moesten draaien en stoppen. En natuurlijk uiteindelijk hoe je moet staan. Dat laatste bleek wel echt een uitdaging en het is eigenlijk alleen twee Japanners gelukt die geen woord Engels verstonden. Ik stond op een gegeven moment, alleen toen viel ik er weer van af, maar ik vond het toch wel een geslaagde eerste poging op het surfen. Erg leuk is het, af en toe was ik wel even bang om een ledemaat te verliezen of te worden gestoken door al die leuke beesten die hier zitten. Maar dat viel allemaal mee, we bleven erg dicht bij de rood-gele vlaggen en dan kan er eigenlijk niet heel veel gebeuren. Daarna hebben ik en Louisa nog even wat gegeten en toen zijn we door gegaan naar huis weer.

Morgen moet ik wel weer werken als het goed is en dan vrijdag gaat de familie naar Byron Bay en dan blijf ik hier in het huis alleen. Vrijdag ga ik wel met Louisa en Luka naar de stad om nog een paar au pairs te ontmoeten die hier ook wonen. En dan zondag gaan we met zijn 3e voor het eerst naar een rugby wedstrijd! De laatste van het seizoen, dus dat is wel even belangrijk om mee te maken natuurlijk!

Bye mates

Liefs

Dianeeeee

Vietje! Wat een leuk verhaal, je bent dus lekker druk bezig met alles en nog wat en je hebt echt gewoon geen stress, heerlijk! Daar moet je echt van genieten want hier is het leven erg hard :p en koud verdomme! Ben wel heel benieuwd naar je porno look met platina blonde haren :-) nou schat, ik ga nog ff verder slapen want heb straks college bleh. Dikke jaloerse kus

Kate

Heee Viet! Wat leuk om je verhalen te lezen, zijn we er ook een beetje bij ;) Geniet ervan he! Veel liefs

Frederike

Lieve Vita!!! Wat leuk om al je avonturen te horen, ik vind het toch zo'n gek idee dat je helemaal aan de andere kant van de wereld bent!!
Leuk is golfsurfen he!? Ik ben ooit op kamp geweest maar in die 8 dagen is het me geen 1 keer gelukt!!! Dus ik ben enorm trots op je dat je al de eerste keer hebt gestaan, al was het maar een secondje!! :)
Geniet ervan, blonde schatje!!! Ik moet weer aan mijn werk.. Ik zit gemiddeld zo'n 4/5 uur aan de studie per dag!!!!!!! Is echt wennen..
Wat mooi dat je walvissen hebt gezien!! Waren ze groot? Gingen ze ook zo spuiten en deden ze zo'n klein sprongetje boven water?!

Dikke dikke kussen!!! (L)