vitanaaraustralie.reismee.nl

Halloween

G'day mates:)

Twee weken later weer een nieuw verhaal, het voornemen van bijhouden gaat bij deze al een stuk beter!

Op het vorige blog had ik geschreven dat ik naar Fraser Island wilde gaan voor 3 dagen. Dit ging helaas niet door, niemand kon mee, iedereen moest werken en ik wilde eigenlijk toch niet in mijn eentje gaan.

In plaats daarvan heb ik eigenlijk het hele weekend met Louisa (Duitse au pair) doorgebracht. Het begon op donderdag toen we gingen sporten in de sportschool vlakbij mijn huis. Ik heb daar nu een abonnement, leek me toch wel een goed plan. Ik probeer er twee weken per week heen te gaan minimaal, maar dat lukt natuurlijk niet altijd, omdat ik toch nog best wel een beetje lui ben. Maar als Louisa mee gaat is het natuurlijk een stuk leuker! Ik doe eigenlijk altijd klasjes, bodypump of bodystep. Met Louisa ging ik bodystep doen die donderdag. Niet normaal zwaar, het was de tweede keer, dezelfde routine, maar toch voelde ik me echt een randdebiel die nog nooit gesport had. De instructrice gaat zo snel, je moet steeds over het opstapje heen springen, er langs springen, normaal springen. Alles is moe na 5 minuten, bij mij dan, de rest van de klas schijnt er vrij weinig moeite mee te hebben. Een mevrouw vond het zelfs nodig mij maar even uit te leggen hoe ik dan over de verhoging moest stappen, omdat ik het blijkbaar steeds verkeerd deed, terwijl het voor mijn gevoel toch wel erg goed ging. Verder doe ik dan op dinsdag bodypump, stuk minder intensief, maar dat komt misschien ook omdat ik als een echt meisje maar 2.5 kilogram in totaal aan die stok heb. Voelde me toch wel echt een beetje een watje, vooral omdat het na een tijdje toch wel erg zwaar werd en ik de volgende dag ook best wel spierpijn had.

Vrijdag was Nadine jarig en was ook haar feestje. Magic Mike zou komen (so exciting!) en er was sushi gehaald. Voordat het feestje begon werd ik opgehaald door een of andere gast die ik had ontmoet in de Down Under Bar. Hij wilde me persee meenemen op een tochtje op zijn motor door de bergen, heel leuk natuurlijk, de motortocht dan, hij zelf toch echt niet. We zijn op de motor door Mt. Glorious gegaan, super mooi landschap met regenwoud, bergen en zo blijkt ook de nodige slangen. De eerste wilde slang heb ik al gespot, hij was zeker wel 4 meter lang en hij wilde de weg oversteken. Best leuk om te zien, eventjes dan. Het was echt super leuk om een keer op een motor te zitten, al was het gezelschap verder niet heel erg boeiend. Toen hij me thuis afzette was het feestje al begonnen, au pair op motor levert toch best wat gekke blikken op (genant). Het feestje zelf was echt een succes. Ik heb echt zo genoten van Magic Mike, hij was zo grappig en deed het zo leuk (Pap, waar was Mike op mijn feestjes?)!

Na het feestje ben ik met Merel en Laura (Finse au pair) uit eten gegaan en daarna naar de film. Het was de bedoeling dat we daar Louisa en Laura (Duitse au pair) zouden ontmoeten, maar de kaartjes voor de film waar zij inzaten waren op, dus toen zijn we maar naar The Three Musketeers gegaan. Ik vond het een beetje een laffe film (een vliegend schip in die tijd, seriously?).

Zaterdag zijn we naar de Gold Coast gegaan om te gaan surfen. We spraken af bij Roma Street station en het is toch wel even nodig om te vermelden dat ik als eerste aanwezig was bij de afgesproken plek. Met de auto van Louisa zijn we toen naar de Gold Coast gegaan. Merel en Laura (Fins) hadden nog nooit gesurft dus die gingen voor de eerste les. Er was helemaal niemand anders die les had (misschien omdat het kutweer was toen we aankwamen), dus we waren met zijn 4e. Best relaxt, vooral voor Merel en Laura, kregen zij het extra goed uitgelegd. Louisa en ik konden het vooral zelf uitzoeken. Het water was echt zo wild en de golven waren echt gewoon kut, ze kwamen echt van elke kant tegelijk en verzopen je elke keer bijna. Ik heb ook mijn eerste kwalletje gezien, waarna ik natuurlijk even over mijn angst moest heenkomen voor kwallen. Louisa bleef maar zeggen dat blauwe kwallen echt niet gevaarlijk zijn en ik heb haar maar op haar woord gelooft anders was ik het water niet meer ingegaan. Ik ben gelukkig ook niet gestoken verder, dus dat scheelt. Het surfen zelf ging weer echt mega bagger. Als ik op de plank lag en de golf kwam viel ik er net zo hard weer van af aan de andere kant van de plank. Het was zo erg dat ik op een gegeven moment van de instructeur in het rustige water moest gaan liggen op mijn plank en een beetje moest gaan rondpeddelen, zodat ik de “ feeling” kreeg. Ik moet toch zeggen dat het wel geholpen heeft, daarna lukte het me zowaar om op de plank te blijven liggen en op mijn knieen te zitten af en toe. Toch was de les erg frustrerend en vermoeiend en ik was ook erg boos op de zee daarna, eikel.

Zondag was ook nog een stranddag, alleen nu aan de Sunshine Coast. Weer met Louisa’s auto, alleen nu was de roadtrip met zijn tweeen, want we zouden daar Stefanie (Duits) ontmoeten. We hebben een surfboard gehuurd, maar het was geen goed surfweer helaas. De golven waren te hard en te ruig, en als beginnend surfer ben je dan meer bezig met verzuipen dan met staan. Maar we hebben het geprobeert en voor mijn gevoel ging het nog best aardig. Op een gegeven moment zijn we maar gaan zwemmen, super hoge golven, echt wel even anders dan in Nederland. Ook aan de Sunshine Coast zaten super veel kwallen, echt heel vies. In het water zat ook nog best veel zeewier, dus ik heb best vaak lopen gillen om een stukje zeewier. Gelukkig was Louisa net zo gestresst als ik, ik wilde haar arm pakken en ze tripte hem al helemaal.

Dat was dus het weekend na Moreton Island (21-23 okt.), super leuk wel. Wilde alleen toch wel echt graag naar Fraser, maar dat komt nog wel!

Afgelopen weekend was het hier Halloween, of eigenlijk vandaag, maar Inge en ik vonden dat het afgelopen weekend gevierd moest worden. We hadden de outfits gekocht in een leuke feestwinkel. Op de pakjes stond: “fits most people”, helaas hoorde ik bij de 95% van de wereldbevolking die het niet paste. Te lange benen, te brede heupen, maar met een zwart jurkje wordt veel opgelost. Na de normale optut routine, gingen we verkleed naar de stad toe. Eerst de Down Under Bar, vervolgens The Met. Het was echt een gekkenhuis, mensen wilden steeds op de foto, wilden de handboeien om (we waren politieagenten, erg leuk), of wilden geslagen worden met de zweep van Inge. Mannen hier in Australie zijn stiekem allemaal gek op SM blijkbaar. Het was wel een erg geslaagde avond, we waren een van de weinigen die verkleed waren helaas, maar dat maakte het alleen maar leuker eigenlijk.

Gister ben ik met Inge naar Stradbroke Island geweest. We hadden een tour waarmee we zouden gaan varen, sandboarden en een 4W drive zouden gaan maken. Super leuk allemaal, helaas werd het sandboarden en de 4W drive afgelast, en het varen was op de ferry naar het eiland. Beetje jammer dus allemaal. In plaats daarvan kregen we gelukkig wel een cocktail, wat natuurlijk alles helemaal goed maakt (sarcasme!). Het was lekker weer gelukkig, we hebben wilde wallebees gezien en een varaan (groot soort hagedis). Stradbroke island is ook echt een super mooi eiland, we waren op het South Island, en het North Island schijnt nog mooier te zijn dus ik ben benieuwd. Ik vond dit al een soort tropisch eiland. We hebben daarna de dag goed afgesloten met een maaltijd in de Down Under Bar (5 dollar bbq deal, whaat?!) en met een lichtelijk wanhopige meneer die ons steeds een nieuw drankje gaf. Zondag nacht is hier dus ook leuk, bizar!

Verder hebben we hier een klein spinnenprobleem, ik vooral. Ze zijn mega groot en dik en zitten steeds bij mij in de badkamer/wc. Ik heb al een paar keer een dappere poging gedaan om er een op de zuigen (doesn’t kill them, only makes them stonger) en ik heb er ook een keer een op gesloten. Ik deed er een half uur over, ik heb een van de pootjes van de spin waarschijnlijk voor zijn leven lang verlamd, maar hij zat wel onder de deksel uiteindelijk. Ik heb het nu maar opgegeven verder met het bestrijden, ik doe gewoon de deur dicht en doe een handdoek onder mijn deur zodat ze niet mijn kamer in kunnen komen.

Ik mis jullie wel, maar ik kom nog lekker niet naar huis. Ik hoorde dat het bij jullie vriest, hier is het 25+ graden, daag!

Tot snel!

Liefs

Reacties

Reacties

Kamilla

Hahahaha :P

Khaoula

Heeey hot stuff! Super verhaaltje weer! Thanks voor de update! Jammer van Fraser Island maar dat komt wel goed! En bedankt ook weer voor t inwrijven op t eind zooo lieff! (Sarcasme) wanneer skypen we? Xxjes

Floor

Hahah viet wat een hilarisch verhaal! fits most people! ooh en die spinnen, ik leef met je mee! enjoy xxxxx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!