vitanaaraustralie.reismee.nl

Bijna 6 maanden!

Lieve allemaal,

Ik ben al bijna 6 maanden weg, man wat gaat de tijd snel!!

En wat heb ik al lang niet meer geschreven, oeps. Veel gebeurd, veel te druk gehad. Maar bij deze toch weer even een update.

Laatste keer dat ik schreef waren ik en mijn vader op weg naar Sydney. We zijn twee dagen in Sydney geweest, lekker rondgewandeld en rond gekeken. Daarna zijn we nog een dag naar de Blue Mountains gegaan. Het was alleen ontzettend mistig (en koud) en daardoor konden we eigenlijk niks zien. We hebben uiteindelijk wel de Three Sisters gezien, die kwamen onder de mist vandaan. Heel mooi. Na de Blue Mountain zijn we weer terug gegaan met de auto.

De laatste week dat mijn vader hier was moest ik werken en heeft hij lekker Brisbane verkend. Hij was er nog toen ik jarig was, dus dat was wel heel leuk. Mijn hostfam had een taart gekocht en cadeautjes, dus dat was om 7 uur 's ochtends een hele leuke start van de dag! Het regende wel helaas, had dus net zo goed met mijn verjaardag in Nederland kunnen zijn. In de avond ben ik met vrienden wat gaan drinken in de stad en dat was natuurlijk ook super gezellig. Was wel echt kapot de volgende dag toen ik na 4 uur slaap weer aan de bak moest.

Vrijdag 20 januari heb ik mijn verjaardag 'echt' gevierd. Met een hele Ozzie barbecue en aardig wat flessen wijn.

Ergens daarna is er ingebroken in ons huis. Vrij kut. Mijn laptop en die van mijn hostfamilie zijn gejat, mijn portemonnee, ipod, rijbewijs. Eigenlijk alles behalve mijn telefoon (die had ik bij me). Ook alles van mijn hostfam was gejat. Zo irritant. Ze zijn ook nog via mijn kamer naar binnen gekomen, dus sinds die tijd gaat mijn deur naar buiten niet meer open. Gelukkig kwam Luka langs om me te steunen met al het verlies en om me gezelschap te houden.

2 Februari was Nairi hier in Brisbane. Super leuk en ook wel een beetje raar om haar hier te zien. Maar was echt super. Heb haar een beetje rondgeleid, maar we zijn al snel gaan zitten bij het Max Brenner chocolat cafe. Nairi ging met haar tour groep een stadswandeling door Brisbane maken en die heb ik heel actief ook mee gegaan, met 30 graden.

Het weekend van 4 en 5 februari heb ik aan de Gold Coast doorgebracht met Madelon en Anna (Finse au pair). Lekker rustig aan, beetje surfen, beetje shoppen (of in mijn geval, geef al je geld zo snel mogelijk uit aan dingen die je absoluut niet nodig hebt), beetje op het strand liggen. Zaterdag hebben we dus geshopt, nadat we bijna waren gestorven van de honger, maar sushi maakt veel goed. Zondag hadden we om 8 uur een surfles. Voor Madelon de eerste, en het had voor mij ook net zo goed de eerste kunnen zijn want ik ben echt een soort dronken idioot op dat board. Tenminste voor die les, in die les heb ik eindelijk, na veel vallen en opstaan, echt gestaan op het board. Gewoon eindelijk een 'echte' golf gepakt! Groots moment natuurlijk. Helaas was het de laatste golf die we konden pakken en moesten we daarna het water uit, waardoor ik mijn nieuw gevonden talent niet nog een keer kon laten zien.

11 Februari t/m 13 februari was Nairi in Cairns in haar eentje en had gevraagd of ik dan naar haar toe kon komen. Wat ik natuurlijk niet af sla. Zaterdag had ik op de een of andere debiele reden een vlucht die pas om 5 uur in de middag landde in Cairns. Geen idee waarom ik die vlucht geboekt had, best zonde van de dag, maar goed. We zijn die avond lekker uit geweest en hebben bij gekletst. Zondag hadden we allemaal super leuke dingen kunnen doen, maar omdat we allebei nogal brak waren lagen we tot 12 uur in ons nest. Beetje jammer, toen waren alle tours al weg. Scooter konden we ook niet huren want Nai had haar rijbewijs niet bij zich en die van mij is gejat, dus dat werd vrij lastig. Dus hebben we ons die dag vermaakt met een uur zoeken naar een restaurant dat wel open was en waar we eindelijk eens konden ontbijten (in Cairns kan je na 10 uur niet meer ontbijten, stelletje barbaren). Daarna zijn we door een markt gelopen en hebben we een massage gekregen van kleine Chinese mannetjes met nog al wat kracht.

In de avond zijn we nog achtervolgd door een hele enge aboriginal meneer die geld van ons wilde. Waarnaar Nairi heel lief vroeg: 'Can you pleaase stop following us?'

Maandag hadden we een krokodillentour geboekt. We gingen eerst op een boot in een rivier ergens bij Cairns. Daar zouden kroko's moeten zitten, maar we hebben er geen een gezien. Bij de krokodillen farm waar we daarna naartoe werden gesleept, waren er genoeg gelukkig. Dus toch nog waar voor je geld. Na de tour was het eigenlijk al weer tijd om naar huis te gaan en voor Nairi om door te vliegen naar Darwin. Heel naar om afscheid te nemen weer, heel raar dat ik haar nu weer pas over 4 maanden zie.

Het weekend daarna (druk druk drukke maand) ben ik met Madelon, Anna en Josephine naar Byron Bay gegaan. Vrijdag avond gingen we weg en na een busreis van 2 uur waren we bij ons hostel, waar we eigenlijk direct ons bedje in zijn gerold. Zaterdag hadden we om 10 uur onze snorkeltour geboekt. We werden met een bootje afgevoerd naar een paar rotsen in de zee, daar moesten we het water in en mochten we een uur rond zwemmen. Haaien gezien (toch echt wel even schrikken, maar ging er maar van uit dat onze tourguide de waarheid vertelde toen hij zei dat deze haaien ECHT niet gevaarlijk zijn), allemaal mooie visjes en een hele mooie zee schildpad. We hadden een onderwater camera dus we hebben overal foto's van kunnen maken. Het was zo mooi en zo leuk, we wilden eigenlijk niet meer weg. Na dit avontuur hadden we bedacht dat we naar de lighthouse zouden gaan, mij was belooft dat het maar 20 minuten wandelen zou zijn, maar dat werd meer dan 2 uur. Niet dat het heel erg was, absoluut de moeite waard. Op de weg naar de lighthouse hebben we dolfijnen en een walvis gezien, heel vet dus. Na het beklimmen van een berg die ongeveer verticaal omhoog ging, waren we eindelijk bij de lighthouse en het meest oostelijke punt van Australie. Na weer twee uur wandelen waren we weer terug in het hostel en konden we ons klaarmaken voor het uitgaan. Dat was een goeie avond.

De volgende ochtend hebben we onze brakke koppies naar het strand gesleept en hebben we een surfboard gehuurd. Eindelijk gaat het nu wel prima, ik kan staan en blijven staan. Doel bereikt.

Dit weekend heb ik 'rustig' aan gedaan en ben ik in Brisbane gebleven en hier 3 avonden achter elkaar uitgeweest. Ben nu dus aardig kapot, maar mag niet klagen. Was een geslaagd weekend!

Aankomend weekend is het Future Music Festival, waar ik heel erg veel zin in heb (ik zeg: Swedish House Mafia, Knife Party, Skrillex, Jessie J, Gym Class Heroes, bam!) en zondag naar Noosa met Josephine.

Ik zal eens proberen vaker te schrijven, dan weet ik tenminste nog goed wat er is gebeurd en zijn er niet zoveel glazen wijn overheen gegaan.

Liefs!

Reacties

Reacties

Sophie

goed verhaal, lekker kort!
hvj ntb etc. kusjes op je bolletje, ik zie je op skype!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!